Xiaomi’nin elektrikli araç (EV) birimi, SU7 siparişlerindeki bekleme sürelerini azaltmak için üretim kapasitesini daha da artırmayı planladığını açıkladı. Şirketin en son yaptığı artış, bekleme süresinden ortalama beş hafta kesiyor. Optimizasyon ve bakım süreci dün başladı ve Xiaomi’nin üretimi daha da genişletme planları için hayati öneme sahip. Xiaomi sözcüsü, devam eden optimizasyon sürecinin şu anda teslimat bekleyen siparişleri geciktirmeyeceğini belirtti.
Xiaomi’nin talebi karşılamakta zorlandığı ve bu duruma hızlı tepki vererek üretimi artırdığı biliniyor. Şirket, CATL ve BYD pillerini kullanmaya başlamış ve Haziran ayında çift vardiyalı üretimi sağlamak için yoğun bir işe alım sürecine girmişti. Ülkedeki sigorta verilerine göre, Xiaomi şu anda rahat bir şekilde aylık 10.000 araç hedefine ulaşıyor. Teslim edilen araç sayısı ise 30.000’i aştı. Yıl sonuna kadar 120.000 araç teslimatından bahsediliyor.
Ayrıca SU7 siparişlerindeki yoğunluk firmanın SUV tarzı farklı bir model daha üretmesini tetikledi, Tesla Model Y ile kıyaslanacak ve ona benzer bir tasarıma sahip olacak olan bu araç da tıpkı SU7 gibi geniş kitlelere ulaşacak.
MX11 ismi verilen bu modelin ağır kamuflaj altında olmasına rağmen bir görüntüsü sızdırıldı. Aracın 295 beygir gücünden 673 beygir gücüne kadar çıkabileceği ve 2025 yılında ilk teslimatların gerçekleştirileceği gelen bilgiler arasında.
Xiaomi’nin elektrikli araç pazarındaki bu stratejik hamleleri, şirketin bu alandaki iddialı hedeflerini ve müşteri memnuniyetine verdiği önemi gösteriyor. Üretim kapasitesinin artırılması, bekleme sürelerinin kısalması ve daha fazla araç üretimi, Xiaomi’nin bu sektördeki konumunu güçlendirmeye yönelik adımlarının bir parçası. Şirket, yüksek talebi karşılamak için sürekli olarak üretim süreçlerini optimize ediyor ve müşteri memnuniyetini artırmayı hedefliyor. Xiaomi’nin bu çabaları, elektrikli araç pazarında daha rekabetçi bir konuma gelmesini sağlayacak.